آموزش استخوان بندی

آموزش استخوان بندی در بلندر یکی از پرکاربردترین و مهم ترین مراحل در انیمیشن سازی است. این دوره آموزشی شامل تمامی مباحث لازم برای حرفه ای شدن در این حوزه است و توسط گام رود ارائه شده است. در این دوره، شما با تمام تکنیک ها و ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد استخوان بندی (Rigging) کاراکترها در نرم افزار بلندر آشنا می شوید. ویدیوهای آموزشی به صورت کامل و گام به گام به شما آموزش می دهند تا بتوانید پروژه های خود را با کیفیت بالا و به صورت حرفه ای انجام دهید.

معرفی (Introduction)

در این قسمت، شما با مفاهیم اولیه و اهداف دوره آموزشی آشنا می شوید. این ویدیو مقدمه ای بر موضوعات مختلفی که در دوره پوشش داده می شوند، ارائه می دهد و شما را برای یادگیری آماده می کند.

معرفی (Introduction) (Introduction-1.mp4)

این بخش مقدمه ای بر دوره آموزشی Rigging در بلندر است. شما با مفاهیم اولیه و اهمیت استخوان بندی در انیمیشن سازی آشنا می شوید. این ویدیو شامل توضیحاتی درباره نحوه استفاده از ابزارها و تکنیک های مختلف در بلندر برای ایجاد حرکت های طبیعی و پویا در کاراکترها است.

پدرمندی (Parenting) (Parenting-3.mp4)

در این ویدیو، مفاهیم پدرمندی و نحوه اتصال اجزای مختلف کاراکتر به یکدیگر را می آموزید. پدرمندی یکی از اصول اساسی در Rigging است که به شما امکان می دهد کنترل بیشتری بر روی حرکت ها و انیمیشن ها داشته باشید.

محدودیت ها (Constraints) (Constraints-4.mp4)

محدودیت ها ابزارهای قدرتمندی هستند که به شما کمک می کنند تا حرکت های پیچیده و دقیق تری را ایجاد کنید. در این ویدیو، نحوه استفاده از محدودیت ها برای کنترل بهتر انیمیشن های کاراکترها آموزش داده می شود.

آرماچر (Armature) (Armature-5.mp4)

آرماچرها ساختارهای اصلی برای ایجاد اسکلت کاراکترها هستند. در این ویدیو، نحوه ایجاد و تنظیم آرماچرها را یاد می گیرید تا بتوانید استخوان بندی مناسبی برای کاراکترهای خود بسازید.

مدیفایر آرماچر (Armature Modifier) (Armature Modifier-6.mp4)

مدیفایر آرماچر یکی از ابزارهای کلیدی در بلندر است که به شما امکان می دهد تا آرماچرها را به صورت دقیق تر و کارآمدتری تنظیم کنید. این ویدیو به شما نشان می دهد چگونه از این مدیفایر برای بهبود کنترل حرکت ها استفاده کنید.

گروه های ورتکس (Vertex Groups) (Vertex Groups-7.mp4)

گروه های ورتکس برای تخصیص وزن و کنترل دقیق تر بر روی حرکت های اجزای مختلف کاراکتر استفاده می شوند. در این ویدیو، نحوه ایجاد و مدیریت گروه های ورتکس را یاد می گیرید.

اسکلت تغییر شکل دهنده (Deformation Skeleton) (Deformation Skeleton-8.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد اسکلت های تغییر شکل دهنده را آموزش می دهد که به شما کمک می کند حرکت های طبیعی تر و واقعی تری برای کاراکترهای خود ایجاد کنید.

مدیر لایه های استخوان (Bone Layer Manager) (Bone Layer Manager-9.mp4)

مدیر لایه های استخوان ابزار مفیدی است که به شما کمک می کند تا استخوان های کاراکتر خود را به صورت منظم و مدیریت شده دسته بندی کنید. در این ویدیو، نحوه استفاده از این ابزار را می آموزید.

تخصیص آرماچر (Assigning Armature) (Assigning Armature-10.mp4)

در این ویدیو، شما نحوه تخصیص آرماچر به کاراکتر و تنظیمات مختلف آن را یاد می گیرید تا حرکت های دقیق تری برای انیمیشن های خود ایجاد کنید.

اسکلت تنه (Torso Rig) (Torso Rig-11.mp4)

اسکلت تنه یکی از بخش های اصلی در ایجاد استخوان بندی کاراکتر است. این ویدیو نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت تنه را به شما آموزش می دهد تا حرکت های طبیعی تری برای کاراکترهای خود داشته باشید.

سر و گردن (Head and Neck) (Head And Neck-12.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد اسکلت سر و گردن و تنظیمات مختلف آن را آموزش می دهد تا بتوانید حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر ایجاد کنید.

راننده ها و خصوصیات سفارشی (Drivers and Custom Properties) (Drivers And Custom Properties-13.mp4)

راننده ها و خصوصیات سفارشی ابزارهای قدرتمندی هستند که به شما کمک می کنند تا کنترل بیشتری بر روی حرکت ها و انیمیشن ها داشته باشید. این ویدیو نحوه استفاده از این ابزارها را به شما آموزش می دهد.

تکمیل سر و گردن (Finishing Head and Neck) (Finishing Head And Neck. 14.mp4)

در این ویدیو، نحوه تکمیل اسکلت سر و گردن و تنظیمات نهایی آن را یاد می گیرید تا حرکت های طبیعی تری برای این بخش از کاراکتر داشته باشید.

اسکلت پا با معکوس (Leg Rig - Inverse Kinematics) (Leg Rig . Inverse Kinematics-15.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد اسکلت پا با استفاده از تکنیک معکوس را آموزش می دهد که به شما کمک می کند حرکت های طبیعی تر و واقع تری برای پاهای کاراکتر ایجاد کنید.

اسکلت پا (Foot Rig) (Foot Rig. 16.mp4)

در این ویدیو، نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت پا را یاد می گیرید تا بتوانید حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر ایجاد کنید.

تکمیل اسکلت پا (Finishing Leg Rig) (Finishing Leg Rig-17.mp4)

این ویدیو نحوه تکمیل اسکلت پا و تنظیمات نهایی آن را آموزش می دهد تا حرکت های طبیعی تری برای این بخش از کاراکتر داشته باشید.

حالت های چرخش (Rotation Modes) (Rotation Modes-18.mp4)

حالت های چرخش ابزارهای مفیدی هستند که به شما کمک می کنند تا حرکت های دقیق تری برای کاراکترهای خود ایجاد کنید. این ویدیو نحوه استفاده از این ابزارها را آموزش می دهد.

اسکلت دست (Arm Rig) (Arm Rig-19.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت دست را آموزش می دهد تا بتوانید حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر ایجاد کنید.

اسکلت دست (Hand Rig) (Hand Rig-20.mp4)

در این ویدیو، نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت دست را یاد می گیرید تا حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر داشته باشید.

رابط کاربری و گروه های استخوان (UI and Bone Groups) (Ui And Bone Groups-21.mp4)

این ویدیو نحوه تنظیم رابط کاربری و مدیریت گروه های استخوان را آموزش می دهد تا بتوانید استخوان بندی کاراکترهای خود را به صورت منظم و مدیریت شده دسته بندی کنید.

اسکلت تغییر شکل دهنده (Deformation Skeleton) (Deformation Skeleton-22.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد اسکلت های تغییر شکل دهنده را آموزش می دهد که به شما کمک می کند حرکت های طبیعی تر و واقعی تری برای کاراکترهای خود ایجاد کنید.

اسکلت تنه (Torso Rig) (Torso Rig-23.mp4)

اسکلت تنه یکی از بخش های اصلی در ایجاد استخوان بندی کاراکتر است. این ویدیو نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت تنه را به شما آموزش می دهد تا حرکت های طبیعی تری برای کاراکترهای خود داشته باشید.

گردن و سر (Neck and Head) (Neck And Head-24.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد اسکلت گردن و سر و تنظیمات مختلف آن را آموزش می دهد تا بتوانید حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر ایجاد کنید.

اسکلت دست (Arm Rig) (Arm Rig-25.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت دست را آموزش می دهد تا بتوانید حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر ایجاد کنید.

اسکلت دست (Hand Rig) (Hand Rig-26.mp4)

در این ویدیو، نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت دست را یاد می گیرید تا حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر داشته باشید.

اسکلت پا (Leg Rig) (Leg Rig-27.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت پا را آموزش می دهد تا بتوانید حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر ایجاد کنید.

اسکلت پا (Foot Rig) (Foot Rig-28.mp4)

در این ویدیو، نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت پا را یاد می گیرید تا حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر ایجاد کنید.

ماسک (Mask) (Mask-29.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد و استفاده از ماسک ها برای کنترل دقیق تر بر روی حرکت ها و انیمیشن های کاراکترها را آموزش می دهد.

اشکال سفارشی (Custom Shapes) (Custom Shapes-30.mp4)

اشکال سفارشی ابزارهای مفیدی هستند که به شما کمک می کنند تا کنترل بهتری بر روی استخوان بندی کاراکترهای خود داشته باشید. این ویدیو نحوه ایجاد و استفاده از این اشکال را آموزش می دهد.

نمای کلی استخوان بندی صورت (Face Rig Overview) (Face Rig Overview-31.mp4)

این ویدیو به شما نمای کلی از استخوان بندی صورت و نحوه ایجاد و تنظیم آن را آموزش می دهد تا حرکت های طبیعی تری برای این بخش از کاراکتر ایجاد کنید.

هدف چشم (Eye Target Rig) (Eye Target Rig-32.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد هدف چشم و تنظیمات مختلف آن را آموزش می دهد تا بتوانید حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر ایجاد کنید.

پلک ها قسمت اول (Eyelid Rig Part 1) (Eyelid Rig Part 1-33.mp4)

در این ویدیو، نحوه ایجاد و تنظیم پلک های کاراکتر را یاد می گیرید تا حرکت های طبیعی تری برای این بخش از کاراکتر داشته باشید.

پلک ها قسمت دوم (Eyelid Rig Part 2) (Eyelid Rig Part 2-34.mp4)

این ویدیو به شما نحوه تکمیل تنظیمات پلک ها و ایجاد حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر را آموزش می دهد.

پلک ها قسمت سوم (Eyelid Rig Part 3) (Eyelid Rig Part 3-35.mp4)

در این ویدیو، نحوه نهایی سازی تنظیمات پلک ها و ایجاد حرکت های طبیعی تر برای این بخش از کاراکتر را یاد می گیرید.

استخوان بندی با کلیدهای شکل دهنده (Rigging With Shapekeys) (Rigging With Shapekeys-36.mp4)

این ویدیو به شما نحوه استفاده از کلیدهای شکل دهنده برای ایجاد حرکت های پیچیده تر و دقیق تر در استخوان بندی کاراکترها را آموزش می دهد.

استخوان بندی رونین سرخ - تغییر شکل (Rigging The Crimson Ronin - Deformation) (Rigging The Crimson Ronin - Deformation-37.mp4)

در این ویدیو، نحوه ایجاد استخوان بندی برای کاراکتر رونین سرخ و استفاده از تکنیک های تغییر شکل دهنده برای ایجاد حرکت های طبیعی تر را یاد می گیرید.

استخوان های هدف و تغییر شکل - زمان گذر (Def and Target Bones - Timelapse) (Def And Target Bones - Timelapse-38.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد استخوان های هدف و استفاده از تکنیک های تغییر شکل دهنده به صورت زمان گذر را آموزش می دهد.

ویرایش وزن قسمت اول (Weight Editing Part 1) (Weight Editing Part 1-39.mp4)

ویرایش وزن یکی از مراحل مهم در استخوان بندی کاراکترها است. این ویدیو نحوه انجام ویرایش وزن و تنظیمات مختلف آن را به شما آموزش می دهد.

ویرایش وزن قسمت دوم - زمان گذر (Weight Editing Part 2 - Timelapse) (Weight Editing Part 2 - Timelapse-40.mp4)

در این ویدیو، نحوه انجام ویرایش وزن به صورت زمان گذر و تنظیمات نهایی آن را یاد می گیرید.

ویرایش وزن قسمت سوم - زمان گذر (Weight Editing Part 3 - Timelapse) (Weight Editing Part 3 - Timelapse-41.mp4)

این ویدیو به شما نحوه تکمیل ویرایش وزن به صورت زمان گذر و ایجاد حرکت های دقیق تر برای کاراکترها را آموزش می دهد.

اسکلت تنه (Torso Rig) (Torso Rig-42.mp4)

در این ویدیو، نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت تنه و تنظیمات مختلف آن را یاد می گیرید تا حرکت های طبیعی تری برای این بخش از کاراکتر داشته باشید.

اسکلت دست ها (Arms Rig) (Arms Rig-43.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت دست ها و تنظیمات مختلف آن را آموزش می دهد تا حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر ایجاد کنید.

اسکلت دست ها - زمان گذر (Hands Rig - Timelapse) (Hands Rig - Timelapse-44.mp4)

در این ویدیو، نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت دست ها به صورت زمان گذر و تنظیمات نهایی آن را یاد می گیرید.

اسکلت پاها - زمان گذر (Legs Rig - Timelapse) (Legs Rig - Timelapse-45.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت پاها به صورت زمان گذر و ایجاد حرکت های طبیعی تر برای این بخش از کاراکتر را آموزش می دهد.

اسکلت صورت قسمت اول (Face Rig Part 1) (Face Rig Part 1-46.mp4)

در این ویدیو، نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت صورت و تنظیمات مختلف آن را یاد می گیرید تا حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر داشته باشید.

اسکلت صورت قسمت دوم - زمان گذر (Face Rig Part 2 - Timelapse) (Face Rig Part 2 - Timelapse-47.mp4)

این ویدیو به شما نحوه تکمیل تنظیمات اسکلت صورت به صورت زمان گذر و ایجاد حرکت های طبیعی تر برای این بخش از کاراکتر را آموزش می دهد.

اسکلت صورت قسمت سوم (Face Rig Part 3) (Face Rig Part 3-48.mp4)

در این ویدیو، نحوه نهایی سازی تنظیمات اسکلت صورت و ایجاد حرکت های طبیعی تر برای این بخش از کاراکتر را یاد می گیرید.

اسکلت تیغه ها (Blades Rig) (Blades Rig-49.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت تیغه ها و تنظیمات مختلف آن را آموزش می دهد تا حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر ایجاد کنید.

اشکال سفارشی - زمان گذر (Custom Shapes - Timelapse) (Custom Shapes - Timelapse-50.mp4)

در این ویدیو، نحوه ایجاد و تنظیم اشکال سفارشی به صورت زمان گذر و استفاده از آنها برای کنترل بهتر حرکت های کاراکتر را یاد می گیرید.

بخش اضافی - ساخت انیمیشن رونین سرخ (Bonus - Making Of The Crimson Ronin Animation) (Bonus - Making Of The Crimson Ronin Animation-51.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ساخت انیمیشن رونین سرخ و استفاده از تکنیک های مختلف استخوان بندی برای ایجاد حرکت های طبیعی تر را آموزش می دهد.

بخش اضافی - ساخت انیمیشن رونین سرخ - زمان گذر (Bonus - Making Of The Crimson Ronin Animation - Timelapse) (Bonus - Making Of The Crimson Ronin Animation - Timelapse-52.mp4)

در این ویدیو، نحوه ساخت انیمیشن رونین سرخ به صورت زمان گذر و استفاده از تکنیک های مختلف استخوان بندی را یاد می گیرید.

زبان و دم (Tongue and Tail) (Tongue And Tail-53.mp4)

این ویدیو به شما نحوه ایجاد و تنظیم اسکلت زبان و دم و تنظیمات مختلف آن را آموزش می دهد تا حرکت های دقیق تری برای این بخش از کاراکتر ایجاد کنید.

تطبیق اسکلت با شخصیت های دیگر (Adapting Your Rig To Other Characters) (Adapting Your Rig To Other Character-54.mp4)

این ویدیو به شما نحوه تطبیق اسکلت ایجاد شده با شخصیت های دیگر و استفاده از آن برای ایجاد حرکت های طبیعی تر را آموزش می دهد.

کلیدهای اصلاحی (Corrective Shapekeys) (Corrective Shapekeys-55.mp4)

کلیدهای اصلاحی ابزارهای مفیدی هستند که به شما کمک می کنند تا حرکت های پیچیده تر و دقیق تری را ایجاد کنید. این ویدیو نحوه استفاده از این ابزارها را آموزش می دهد.

لاتیس ها، قفس ها و والدین ورتکس (Lattices, Cages and Vertex Parenting) (Lattices, Cages And Vertex Parenting-56.mp4)

در این ویدیو، نحوه ایجاد و استفاده از لاتیس ها، قفس ها و والدین ورتکس برای کنترل دقیق تر حرکت های کاراکتر را یاد می گیرید.

استخوان های خم شونده (Bendy Bones) (Bendy Bones-57.mp4)

استخوان های خم شونده ابزارهای قدرتمندی هستند که به شما کمک می کنند تا حرکت های طبیعی تر و واقع تری برای کاراکترهای خود ایجاد کنید. این ویدیو نحوه استفاده از این ابزارها را آموزش می دهد.

خلاصه دوره آموزشی

این دوره آموزشی شامل تمامی مباحث و تکنیک های لازم برای ایجاد استخوان بندی حرفه ای در بلندر است. با مشاهده این ویدیوها، شما می توانید حرکت های طبیعی تر و دقیق تری برای کاراکترهای خود ایجاد کنید و پروژه های انیمیشن سازی خود را با کیفیت بالاتری به انجام برسانید. از مفاهیم اولیه تا تکنیک های پیشرفته، همه در این دوره پوشش داده شده است تا شما را به یک حرفه ای در زمینه Rigging در بلندر تبدیل کند. با آموزش های فراگیری، شما می توانید به راحتی و با اطمینان بیشتری پروژه های خود را پیش ببرید و به نتایج مطلوب دست یابید.