آموزش ریگینگ در انیمیشن
آموزش Rigging در انیمیشن، شامل تکنیک های ساخت اسکلت بندی کاراکترها، ابزارها و نکات مهم در انیمیشن است.
آموزش Rigging در انیمیشن یکی از دوره های جامع و کاربردی برای علاقه مندان به انیمیشن سازی است. این دوره آموزشی به صورت کاملا حرفه ای و جامع به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای ایجاد حرکت و جان بخشی به کاراکترها و اشیاء در محیط نرم افزار Moho را فرا بگیرید. از مراحل ابتدایی تا پیشرفته ترین تکنیک ها، همه مواردی که نیاز دارید در این دوره پوشش داده شده است. با دنبال کردن این دوره، شما قادر خواهید بود تا پروژه های حرفه ای و خلاقانه ای در زمینه انیمیشن بسازید. در ادامه به معرفی عناوین مختلف این دوره می پردازیم.
معرفی نرم افزار Moho (Introduction To Moho)
در این ویدیو با نرم افزار Moho و قابلیت های آن آشنا می شوید. این بخش به شما کمک می کند تا با محیط کاربری، ابزارها و امکانات ابتدایی این نرم افزار آشنا شوید. مبانی و اصول اولیه کار با Moho در این قسمت به طور کامل توضیح داده می شود.
ریگ کردن – بایندینگ باکس من (Rigging – Binding Box Man)
در این بخش، نحوه ریگ کردن یک کاراکتر ساده به نام “باکس من” را یاد می گیرید. این آموزش به شما نشان می دهد چگونه اجزای مختلف کاراکتر را با هم بایند کرده و حرکت های اولیه را ایجاد کنید.
ریگ کردن – وارد کردن لایه ها (Rigging – Import Layers)
در این ویدیو، نحوه وارد کردن لایه ها و استفاده از آنها در فرآیند ریگینگ را یاد می گیرید. این قسمت به شما نشان می دهد چگونه لایه های مختلف را مدیریت کنید و از آنها در انیمیشن های خود استفاده نمایید.
ریگ کردن – استخوان ها (Rigging – Bones)
ایجاد و مدیریت استخوان ها یکی از مهم ترین مهارت ها در ریگینگ است. در این بخش، نحوه ایجاد استخوان ها و استفاده از آنها برای حرکت دادن کاراکترها آموزش داده می شود.
ریگ کردن – بایند کردن لایه ها به استخوان ها (Rigging – Binding Layers To Bones)
این ویدیو به شما نشان می دهد چگونه لایه ها را به استخوان ها بایند کنید. این کار باعث می شود تا حرکت لایه ها با حرکت استخوان ها هماهنگ شود و انیمیشن های طبیعی تری ایجاد شود.
ریگ کردن – اکشن ها و ماسکینگ (Rigging – Actions & Masking)
در این بخش، با ایجاد اکشن ها و استفاده از ماسک ها در فرآیند ریگینگ آشنا می شوید. این تکنیک ها به شما کمک می کنند تا حرکت های پیچیده تری را به کاراکترهای خود اضافه کنید.
ریگ کردن – ریگ دهان و سوئیچ لایه ها (Rigging – Mouth Rig And Switch Layers)
نحوه ریگ کردن دهان و استفاده از لایه های سوئیچ برای ایجاد حرکت های گفتاری در این ویدیو آموزش داده می شود. این تکنیک ها برای ایجاد انیمیشن های گفتاری بسیار مهم و کاربردی هستند.
ریگ کردن – دینامیک استخوان ها (Rigging – Bone Dynamics)
در این قسمت، با دینامیک استخوان ها و استفاده از آنها برای ایجاد حرکت های طبیعی تر آشنا می شوید. این بخش به شما نشان می دهد چگونه استخوان ها را تنظیم کنید تا حرکت های نرم تر و واقعی تری داشته باشید.
استخوان های هوشمند – بستن چشم ها (Smart Bones – Closing Eyes)
ایجاد استخوان های هوشمند برای بستن چشم ها در این ویدیو آموزش داده می شود. این تکنیک به شما کمک می کند تا حرکت های جزئی و دقیق تری را به کاراکترهای خود اضافه کنید.
استخوان های هوشمند – کشیدگی و انقباض (Smart Bones – Squash & Stretch)
در این بخش، نحوه ایجاد کشیدگی و انقباض در کاراکترها با استفاده از استخوان های هوشمند آموزش داده می شود. این تکنیک ها برای ایجاد حرکت های کارتونی و دینامیک بسیار مفید هستند.
استخوان های هوشمند – چرخش سر ۲.۵ بعدی به چپ و راست (Smart Bones – 2.5D Head Turn Left Right)
چرخش سر کاراکتر به صورت ۲.۵ بعدی در این ویدیو آموزش داده می شود. این تکنیک به شما کمک می کند تا کاراکترهای پیچیده تری را با حرکت های واقعی تر ایجاد کنید.
استخوان های هوشمند – چرخش سر ۲.۵ بعدی به بالا و پایین (Smart Bones – 2.5D Head Turn Up Down)
در این قسمت، نحوه ایجاد چرخش سر به بالا و پایین به صورت ۲.۵ بعدی آموزش داده می شود. این تکنیک نیز برای ایجاد حرکت های دقیق تر و طبیعی تر در کاراکترها کاربرد دارد.
استخوان های هوشمند – چرخش بدن (Smart Bones – Body Turn)
چرخش بدن کاراکتر با استفاده از استخوان های هوشمند در این ویدیو آموزش داده می شود. این بخش به شما کمک می کند تا حرکت های پیچیده تر و واقعی تری را به کاراکترهای خود اضافه کنید.
مبانی انیمیشن – تایم لاین و اینترپولیشن (Basics Of Animation – Timeline & Interpolation)
در این بخش، با مبانی انیمیشن سازی شامل تایم لاین و اینترپولیشن آشنا می شوید. این مفاهیم به شما کمک می کنند تا انیمیشن های روان تری ایجاد کنید و زمان بندی حرکت ها را به درستی تنظیم نمایید.
مبانی انیمیشن – حرکت سر به بالا (Basics Of Animation – Head Movement Up)
حرکت سر به بالا و نحوه ایجاد آن در کاراکترها در این ویدیو آموزش داده می شود. این بخش به شما کمک می کند تا حرکت های جزئی تر و دقیق تری را به کاراکترهای خود اضافه کنید.
مبانی انیمیشن – حرکت سر به راست (Basics Of Animation – Head Movement Right)
در این قسمت، نحوه ایجاد حرکت سر به راست در کاراکترها آموزش داده می شود. این تکنیک نیز برای ایجاد حرکت های طبیعی تر و واقعی تر در انیمیشن ها کاربرد دارد.
مبانی انیمیشن – قفل استخوان ها (Basics Of Animation – Lockbones)
قفل کردن استخوان ها و استفاده از این تکنیک در فرآیند انیمیشن سازی در این ویدیو آموزش داده می شود. این کار به شما کمک می کند تا کنترل بیشتری بر حرکت های کاراکترها داشته باشید.
مبانی انیمیشن – حرکات بدن (Basics Of Animation – Body Movements)
حرکات مختلف بدن کاراکترها و نحوه ایجاد آنها در این بخش آموزش داده می شود. این قسمت به شما کمک می کند تا حرکت های پیچیده تری را به کاراکترهای خود اضافه کنید.
صحنه اصلی – ترکیب ریگ (Main Scene – Mixing The Rig)
در این بخش، نحوه ترکیب ریگ های مختلف برای ایجاد یک صحنه انیمیشن حرفه ای آموزش داده می شود. این تکنیک ها به شما کمک می کنند تا انیمیشن های پیچیده تری بسازید.
صحنه اصلی – ریگ کردن دختر (Main Scene – Rigging The Girl)
ریگ کردن یک کاراکتر دختر و نحوه ایجاد حرکت های مختلف برای آن در این ویدیو آموزش داده می شود. این بخش به شما کمک می کند تا کاراکترهای متنوع تری را ایجاد کنید.
صحنه اصلی – انیمیشن صحنه (Main Scene – Animating The Scene)
در این قسمت، نحوه انیمیشن سازی یک صحنه کامل با استفاده از تکنیک های مختلف ریگینگ آموزش داده می شود. این بخش به شما کمک می کند تا یک پروژه کامل انیمیشن را به پایان برسانید.
صحنه اصلی – ریگ کردن سگ (Main Scene – Rigging Dog)
ریگ کردن یک کاراکتر سگ و نحوه ایجاد حرکت های مختلف برای آن در این ویدیو آموزش داده می شود. این بخش به شما کمک می کند تا حرکت های طبیعی تری برای حیوانات ایجاد کنید.
صحنه اصلی – چرخش سر سگ (Main Scene – Dog Head Turn)
در این قسمت، نحوه ایجاد چرخش سر برای یک کاراکتر سگ آموزش داده می شود. این تکنیک به شما کمک می کند تا حرکت های جزئی تر و دقیق تری را به کاراکترهای حیوانی اضافه کنید.
صحنه اصلی – انیمیشن دم (Main Scene – Animating The Tail)
انیمیشن سازی دم یک کاراکتر حیوانی و نحوه ایجاد حرکت های طبیعی برای آن در این ویدیو آموزش داده می شود. این بخش به شما کمک می کند تا حرکت های دقیق تری را به حیوانات اضافه کنید.
صحنه اصلی – انیمیشن سگ (Main Scene – Animating The Dog)
در این قسمت، نحوه انیمیشن سازی یک سگ کامل و ایجاد حرکت های مختلف برای آن آموزش داده می شود. این تکنیک ها به شما کمک می کنند تا حرکت های طبیعی تری برای کاراکترهای حیوانی ایجاد کنید.
صحنه اصلی – گربه (Main Scene – Cat)
ریگ کردن و انیمیشن سازی یک کاراکتر گربه و نحوه ایجاد حرکت های مختلف برای آن در این ویدیو آموزش داده می شود. این بخش به شما کمک می کند تا کاراکترهای متنوع تری را ایجاد کنید.
دست و ایلاستریشن های اضافی (Hand & Bonus Illustrations)
در این بخش، نحوه ایجاد حرکت های دست و استفاده از ایلاستریشن های اضافی برای بهبود انیمیشن ها آموزش داده می شود. این تکنیک ها به شما کمک می کنند تا جزئیات بیشتری را به انیمیشن های خود اضافه کنید.
خلاصه
دوره آموزشی Rigging In Moho یک مجموعه جامع و کاربردی است که به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای ریگینگ و انیمیشن سازی را به طور کامل فرا بگیرید. با دنبال کردن این دوره، شما قادر خواهید بود تا پروژه های حرفه ای و خلاقانه ای در زمینه انیمیشن بسازید و حرکت های پیچیده و طبیعی تری را به کاراکترهای خود اضافه کنید. این دوره برای تمامی علاقه مندان به انیمیشن سازی و موشن دیزاین مفید و کاربردی خواهد بود.