آموزش ساخت محیط سه بعدی

آموزش Unreal Engine 4 – Learn How to Create A Natural Scene updated یکی از کامل ترین و جامع ترین دوره های آموزشی در زمینه ساخت صحنه های طبیعی با استفاده از Unreal Engine 4 است. این دوره آموزشی محصولی از یودمی است و به صورت ویدیویی ارائه می شود. هدف این دوره آشنایی شما با مراحل مختلف ساخت صحنه های طبیعی از جمله درختان، چمن ها، گیاهان خشک، نورپردازی، و بهینه سازی محیط است. در ادامه به معرفی کامل و جزئیات این دوره آموزشی می پردازیم.

معرفی (Section 1 - Introduction)

در بخش اول این دوره آموزشی، به معرفی Unreal Engine 4 و کاربردهای آن در ایجاد صحنه های طبیعی پرداخته می شود. این بخش شامل مقدمه ای بر امکانات و قابلیت های این موتور بازی سازی و نحوه استفاده از آن برای خلق صحنه های زیبا و واقع گرایانه است. در این قسمت، مفاهیم پایه ای که در طول دوره به آن ها نیاز خواهید داشت، به صورت کامل توضیح داده می شود. از جمله این مفاهیم می توان به ابزارهای مختلف موجود در Unreal Engine 4 و نحوه استفاده از آن ها اشاره کرد.

درختان عمومی در Speedtree (Speedtree - Common Trees)

در این بخش، نحوه ایجاد و ویرایش درختان عمومی با استفاده از نرم افزار Speedtree آموزش داده می شود. Speedtree یکی از قدرتمندترین ابزارها برای ساخت درختان و گیاهان در بازی ها و شبیه سازی های سه بعدی است. شما یاد می گیرید چگونه از ابزارها و ویژگی های مختلف Speedtree برای خلق درختان واقع گرایانه استفاده کنید. این درختان می توانند به صورت مستقل یا به عنوان بخشی از جنگل ها و پارک ها در پروژه های شما به کار گرفته شوند.

درختان خشک در Speedtree (Speedtrees - Dead Trees)

این بخش به آموزش ساخت و تنظیم درختان خشک و مرده با استفاده از Speedtree اختصاص دارد. درختان خشک می توانند به صحنه های شما حالت های مختلفی از قبیل ترسناک یا پاییزی بدهند. در این قسمت، یاد می گیرید که چگونه بافت ها و مدل های مناسبی برای درختان خشک ایجاد کنید و آن ها را به صورت کاملاً واقع گرایانه در محیط های مختلف قرار دهید.

نهال ها در Speedtree (Speedtree - Saplings)

ساخت و طراحی نهال ها و درختان کوچک در این بخش مورد بحث قرار می گیرد. نهال ها می توانند جزئیات بیشتری به صحنه های طبیعی شما اضافه کنند و به زیبایی و تنوع محیط بیفزایند. در این بخش، تکنیک های مختلفی برای ایجاد و ویرایش نهال ها آموزش داده می شود. شما یاد می گیرید که چگونه این نهال ها را به صورت واقع گرایانه در محیط های مختلف قرار داده و با سایر عناصر محیطی ترکیب کنید.

صادرات به Unreal Engine 4 از Speedtree (Speedtree - Export to UE4)

در این بخش، نحوه انتقال و استفاده از درختان و گیاهان ساخته شده در Speedtree به Unreal Engine 4 آموزش داده می شود. این فرآیند شامل تنظیمات صادرات و واردات مدل ها و بافت ها به Unreal Engine 4 است. شما یاد می گیرید که چگونه مدل های Speedtree را به صورت صحیح در Unreal Engine 4 وارد کرده و از آن ها در پروژه های خود استفاده کنید. همچنین نکات مهمی درباره بهینه سازی و کاهش حجم فایل ها نیز مطرح می شود.

متریال اصلی برای گیاهان در Unreal Engine 4 (Unreal Engine 4 - Foliage Master Material)

در این بخش، به طراحی و ساخت متریال های اصلی برای گیاهان در Unreal Engine 4 پرداخته می شود. این متریال ها شامل بافت ها و تنظیماتی هستند که به گیاهان شما جلوه ای واقع گرایانه و طبیعی می بخشند. شما یاد می گیرید که چگونه از ابزارها و قابلیت های مختلف Unreal Engine 4 برای ایجاد متریال های حرفه ای و با کیفیت بالا استفاده کنید. همچنین نکات و ترفندهای مهمی برای بهبود جلوه های بصری گیاهان به شما آموزش داده می شود.

مجموعه چمن ها در 3ds Max و Speedtree برای Unreal Engine 4 (3ds Max Speedtree UE4 - Grass Sets)

این بخش به آموزش ساخت و تنظیم مجموعه های چمن در 3ds Max و Speedtree و وارد کردن آن ها به Unreal Engine 4 اختصاص دارد. چمن ها یکی از مهم ترین عناصر در ایجاد صحنه های طبیعی و فضای باز هستند. در این قسمت، شما یاد می گیرید که چگونه چمن های واقع گرایانه و با کیفیت بالا را در 3ds Max و Speedtree طراحی کرده و به صورت صحیح به Unreal Engine 4 وارد کنید. همچنین نکاتی برای بهینه سازی و کاهش حجم مدل ها مطرح می شود.

مجموعه گیاهان خشک در 3ds Max و Speedtree برای Unreal Engine 4 (3ds Max Speedtree UE4 - Dry Plants Sets)

در این بخش، نحوه ساخت و تنظیم مجموعه های گیاهان خشک با استفاده از 3ds Max و Speedtree و وارد کردن آن ها به Unreal Engine 4 آموزش داده می شود. گیاهان خشک می توانند به صحنه های شما حس و حالی خاص ببخشند. در این قسمت، شما یاد می گیرید که چگونه از ابزارهای مختلف 3ds Max و Speedtree برای ایجاد و ویرایش گیاهان خشک استفاده کنید. همچنین نحوه وارد کردن این مدل ها به Unreal Engine 4 و استفاده از آن ها در صحنه های مختلف آموزش داده می شود.

بهینه سازی در Unreal Engine 4 (بخش اول) (Unreal Engine 4 - About Optimization (Part 1))

این بخش به مباحث مربوط به بهینه سازی پروژه ها در Unreal Engine 4 اختصاص دارد. بهینه سازی یکی از مهم ترین مراحل در توسعه پروژه های بازی سازی و شبیه سازی است. در این قسمت، شما با تکنیک ها و روش های مختلف بهینه سازی در Unreal Engine 4 آشنا می شوید. این تکنیک ها شامل کاهش حجم فایل ها، بهینه سازی متریال ها و مدل ها، و بهبود عملکرد پروژه ها می باشد.

مجموعه گیاهان در 3ds Max و Speedtree برای Unreal Engine 4 (3ds Max Speedtree UE4 - Plants Sets)

در این بخش، نحوه ساخت و تنظیم مجموعه های گیاهان با استفاده از 3ds Max و Speedtree و وارد کردن آن ها به Unreal Engine 4 آموزش داده می شود. گیاهان مختلف می توانند به صحنه های شما تنوع و واقع گرایی بیشتری ببخشند. در این قسمت، شما یاد می گیرید که چگونه از ابزارهای مختلف 3ds Max و Speedtree برای ایجاد و ویرایش گیاهان استفاده کنید. همچنین نحوه وارد کردن این مدل ها به Unreal Engine 4 و استفاده از آن ها در صحنه های مختلف آموزش داده می شود.

متریال اصلی برای چشم اندازها در Unreal Engine 4 (Unreal Engine 4 - Landscape Master)

این بخش به طراحی و ساخت متریال های اصلی برای چشم اندازها در Unreal Engine 4 پرداخته می شود. این متریال ها شامل بافت ها و تنظیماتی هستند که به چشم اندازهای شما جلوه ای واقع گرایانه و طبیعی می بخشند. شما یاد می گیرید که چگونه از ابزارها و قابلیت های مختلف Unreal Engine 4 برای ایجاد متریال های حرفه ای و با کیفیت بالا استفاده کنید. همچنین نکات و ترفندهای مهمی برای بهبود جلوه های بصری چشم اندازها به شما آموزش داده می شود.

بافت های چشم انداز در Quixel Mixer (Quixel Mixer - Landscape Textures)

در این بخش، به نحوه ایجاد و استفاده از بافت های چشم انداز با استفاده از نرم افزار Quixel Mixer پرداخته می شود. Quixel Mixer یکی از بهترین ابزارها برای ساخت و تنظیم بافت های واقع گرایانه و با کیفیت بالا است. شما یاد می گیرید که چگونه بافت های مختلفی برای چشم اندازها ایجاد کرده و آن ها را به صورت صحیح در پروژه های خود استفاده کنید. این بافت ها می توانند جلوه های بصری فوق العاده ای به پروژه های شما ببخشند.

متریال اصلی برای محیط در Unreal Engine 4 (Unreal Engine 4 - Environment Master)

این بخش به طراحی و ساخت متریال های اصلی برای محیط های مختلف در Unreal Engine 4 پرداخته می شود. این متریال ها شامل بافت ها و تنظیماتی هستند که به محیط های شما جلوه ای واقع گرایانه و طبیعی می بخشند. شما یاد می گیرید که چگونه از ابزارها و قابلیت های مختلف Unreal Engine 4 برای ایجاد متریال های حرفه ای و با کیفیت بالا استفاده کنید. همچنین نکات و ترفندهای مهمی برای بهبود جلوه های بصری محیط ها به شما آموزش داده می شود.

فرآیند کامل تنظیمات دارایی ها (Complete Asset Setup Workflow)

در این بخش، فرآیند کامل تنظیم و استفاده از دارایی های مختلف در Unreal Engine 4 آموزش داده می شود. این فرآیند شامل مراحل مختلف از ایجاد تا استفاده و بهینه سازی دارایی ها است. شما یاد می گیرید که چگونه دارایی های مختلفی را که در طول دوره ساخته اید، به صورت صحیح و بهینه در پروژه های خود استفاده کنید. این دارایی ها می توانند شامل مدل ها، بافت ها، و متریال های مختلف باشند.

ایجاد گیاهان عمومی (Generic Plants Creation)

این بخش به آموزش ساخت و ایجاد گیاهان عمومی اختصاص دارد. گیاهان عمومی می توانند به صحنه های شما تنوع و واقع گرایی بیشتری ببخشند. در این قسمت، شما یاد می گیرید که چگونه از ابزارها و تکنیک های مختلف برای ایجاد گیاهان عمومی استفاده کنید. این گیاهان می توانند شامل درختان، بوته ها، و گل ها باشند.

متریال دکال ها در Unreal Engine 4 (Unreal Engine 4 - Decals Material)

در این بخش، نحوه ایجاد و استفاده از متریال های دکال در Unreal Engine 4 آموزش داده می شود. دکال ها می توانند جلوه های بصری خاصی به صحنه های شما اضافه کنند. شما یاد می گیرید که چگونه از ابزارها و قابلیت های مختلف Unreal Engine 4 برای ایجاد متریال های دکال با کیفیت بالا استفاده کنید. این دکال ها می توانند شامل جزئیات مختلفی مانند لکه ها، ترک ها، و نقوش باشند.

ایجاد صحنه در Unreal Engine 4 (Unreal Engine 4 - Scene Creation)

این بخش به آموزش ایجاد و ساخت صحنه های کامل در Unreal Engine 4 اختصاص دارد. شما یاد می گیرید که چگونه از تمامی عناصر و تکنیک های آموخته شده در طول دوره برای خلق صحنه های زیبا و واقع گرایانه استفاده کنید. در این قسمت، شما با فرآیند کامل ایجاد یک صحنه از ابتدا تا انتها آشنا می شوید. این فرآیند شامل تنظیمات نورپردازی، استفاده از دارایی ها، و بهینه سازی صحنه ها است.

تنظیم نورپردازی در Unreal Engine 4 (Unreal Engine 4 - Setup Lighting)

این بخش به نحوه تنظیم و استفاده از نورپردازی در Unreal Engine 4 پرداخته می شود. نورپردازی یکی از مهم ترین عناصر در خلق صحنه های واقع گرایانه و جذاب است. شما یاد می گیرید که چگونه از ابزارها و تکنیک های مختلف نورپردازی در Unreal Engine 4 استفاده کنید. این تکنیک ها شامل تنظیمات نورهای مختلف، ایجاد سایه ها، و بهبود جلوه های نوری است.

گرفتن رندرها در Unreal Engine 4 (Unreal Engine 4 - Take Renders)

در این بخش، نحوه گرفتن و تنظیم رندرهای با کیفیت بالا در Unreal Engine 4 آموزش داده می شود. رندرها می توانند به شما کمک کنند تا نتایج نهایی پروژه های خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید. شما یاد می گیرید که چگونه از ابزارها و تنظیمات مختلف برای گرفتن رندرهای حرفه ای و با کیفیت بالا استفاده کنید. این رندرها می توانند شامل تصاویر ثابت یا انیمیشن ها باشند.

بهینه سازی در Unreal Engine 4 (بخش دوم) (Unreal Engine 4 - About Optimization (Part 2))

این بخش به ادامه مباحث مربوط به بهینه سازی پروژه ها در Unreal Engine 4 اختصاص دارد. در این قسمت، تکنیک ها و روش های پیشرفته تری برای بهینه سازی معرفی می شود. شما یاد می گیرید که چگونه از ابزارها و روش های مختلف برای بهبود عملکرد پروژه ها و کاهش حجم فایل ها استفاده کنید. این تکنیک ها می توانند به شما کمک کنند تا پروژه های خود را به صورت روان تر و بهینه تر اجرا کنید.

اضافات ویژه در Unreal Engine 4 (Unreal Engine 4 - Extra Additions)

این بخش به معرفی و آموزش اضافات و قابلیت های ویژه در Unreal Engine 4 اختصاص دارد. این قابلیت ها می توانند به شما کمک کنند تا پروژه های خود را به سطح بالاتری از کیفیت و حرفه ای بودن برسانید. شما یاد می گیرید که چگونه از این قابلیت ها و اضافات ویژه در Unreal Engine 4 استفاده کنید و به پروژه های خود جلوه های بصری و عملکردی بیشتری ببخشید. در پایان این دوره آموزشی، شما به تمامی ابزارها و تکنیک های لازم برای خلق صحنه های طبیعی و واقع گرایانه در Unreal Engine 4 مسلط خواهید شد. این دوره به شما کمک می کند تا پروژه های خود را به صورت حرفه ای و با کیفیت بالا انجام دهید و از امکانات و قابلیت های Unreal Engine 4 به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.